Jelenleg a top gyártók 8K-s tévéket kínálnak a csúcskategóriában; ennél nagyobb részletességnek viszont nincs értelme. És ezt végre mindenki belátja.
A tévék piaca hatalmas, éves szinten nagyjából 170 millió készülék talál gazdára. A gyártók számára főleg a felső- és csúcskategóriás tévék termelik a profitot, ezért nagyon nem mindegy, hogy a felső szegmensben ki hogyan teljesít. Jelenleg az LG áll nyerésre, mégpedig azért, mert a felhasználók jobban szeretik az OLED-et, mint az LCD-tévéket. Az LG Display paneljeit ráadásul nemcsak az anyavállalat használja, hanem – többek között- a Sony és a Panasonic is.
A csúcson maradni viszont csak folyamatos fejlesztésekkel lehet; ráadásul olyan fejlesztésekkel, amit „el is lehet adni”. Habár a képfeldolgozó chip nagyon fontos része minden tévének, a legtöbbünket hidegen hagyja, hogy az „aktuális alfa processzor” éppen hányadik generációs, és hogy mennyire jó minőségben tud felskálázni. Pedig ez egyébként fontos szempont lenne. A másik oldalon ott van ugyanakkor, hogy a tévék felbontása, bár 4K felett nem igazán fontos adat, nagyon is jól mutogatható – így bár még 4K-s tartalmak is alig vannak, a tévégyártók már a 8K-s tévéiket dobják piacra. Méregdrágán. Ennek a fejlesztési iránynak azonban itt alighanem vége lesz, mert a felbontást ésszerű keretek között már nem lehet tovább emelni. Nemcsak a költségek szállnának el nagyon, hanem értelme sem lenne a dolognak: egy áltagos lakásba már 8K-s felbontás esetén is 80-90 colos tévé szükséges ahhoz, hogy a felbontás ne csak papíron jelentsen előnyt, hanem a gyakorlatban is ki lehessen használni. Vagyis hogy a szemünk lássa azokat az apró részleteket is, amiket egy 8K-s tévé meg tud jeleníteni, egy 4K-s vagy egy Full HD felbontású tévé pedig nem.
Képméret tekintetében egyébként éppen ezen a határon járunk; Az LG 88, a Samsung 98 colos méretben mutatott be 8K-s tévéket az év elején. A piackutatások szerint a 8K-s tévék piaca idén még nem lesz túl nagy egyébként, mindössze néhány százezer eladott példányra számít a legtöbb szakértő.
Tény viszont, hogy már a 65-75 colos tévék piaca sem pörög túlságosan, egyszerűen azért, mert ezek a méretek egy átlagos lakásba túl nagyok – ilyen méretben pedig akár még a 4K-s felbontás is bőven elegendő. Ha viszont a felbontás tekintetében további fejlődés nem lesz, a gyártóknak más utakat kell találnia ahhoz, hogy a vásárlókat magukhoz csábítsák. A Samsung például valódi LED-tévét fejleszt, amelynek minden egyes pixelje három apró LED-ből áll. A koncepció ígéretes, mert moduláris felépítést garantál – vagyis bármilyen méretű és formátumú kijelzőt lehet vele építeni. A MicroLED azonban pár évig még a tervezőasztalon marad, legkorábban – véleményünk szerint – 2022-ben lehet rá számítani.