2020. december 3., 15:00

Az Essential sorozat két tagja azonos tudással, de eltérő interfésszel érkezik.

A uRage termékpalettáján a hobbi játékosok és a profik számára ajánlott fülhallgatók is akadnak, most előbbi csoportnak szeretnénk kedvezni, a SoundZ Essential 100 és SoundZ Essential 200 bemutatásával. A két termék a belépő szinten helyezkedik el, így kedvező árcédulát kaptak. Szinte teljesen azonos felépítéssel és – papíron – azonos tudással rendelkeznek, az egyetlen fontos különbség közöttük az, hogy az Essential 100 jack csatlakozóval rendelkezik, a 200-as típus pedig USB csatlakozót kapott.

A hangszórókat műanyagból készült, de a fej résznél belül puha pánt tartja. A méret természetesen állítható, így az egyedi adottságok a kényelmes viselést nem befolyásolják. A fejhallgatók zárt kialakításúak, vagyis a műbőrborítású szivacsok teljesen körbefogják a fület; ez a megoldás nemcsak kényelmesebb, hanem a hangminőség szempontjából is jobb, és arra is alkalmas, hogy a zajokat kívül tartsa (passzív zajszűrés).

A fülhallgatókra mikrofon is került, ami a bal oldalon helyezkedik el; így használhatók headsetként akár videotelefonáláshoz akár játékhoz is. Pálcikamikrofonról van szó egyébként, amelyet használaton kívül fel lehet hajtani, így filmnézés közben például nem lesz zavaró a jelenléte. Nemcsak a mikrofon, hanem a kábel is a bal oldalra került; ahogyan a bevezetőben már említettük, a 2,2 méteres kábel az egyik típusnál jack, a másik verzió esetében pedig USB csatlakozóban végződik. Mindenki egyéni ízlés szerint döntheti el, hogy melyiket részesíti előnyben: a jack többféle eszközzel kompatibilis, és használata nem ró extra terhet a processzora, az USB-s verzió viszont nagyobb maximális hangerővel bír. A hangminőségre viszont egyik verziónál sem lehet panaszunk, a 4 cm-es hangszórók kiegyensúlyozott hangzást és telt mély hangokat biztosítanak.

A fejhallgatók extra tulajdonsága, hogy a kábelen elhelyezett konzol segítségével a hangerő állítása valamint a némítás közvetlenül a hangszórón is elvégezhető, így egy játékból például nem kell csak azért kilépni, mert elfelejtettük például feloldani a némítást.